födelsedag

den andra decemder 1924 föddes en pojke till världen och med nya ögon beskåde han detta vackra verk. efter krig och hissar är han nu idag 84 år ung och har aldrig varit piggare (morfar säger "alltid varit sosse"). ja, det är alltså min morfar som idag firar sitt 84:de år här på jorden. jag sitter nu i hans nya kök (då han precis flyttat till bergdalen) med hans införskaffade  laptop och mobilabredaband. det här är en man att beundra, det är en av vår tids hjältar. han är min hjälte och borde prisas lika mycket som självaste Kung Carl XVI Gustaf. därför nämnar jag honom här då jag nu vill gratulera honom och tacka honom för vår tid tillsammans och hoppas att nästa gång jag firar honom genom att bjuda honom på lunch (som sker idag) kommer vara på hans hundra år.

30 660 dagar, 84 år, Grattis Morfar


JN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0