Borås är sista hållplatsen innan döden

det är ungefär vad som står på buss 100 från göteborg till borås. inget klatschigt, utan det här. jag trivs i borås, eller rättare sagt med mina vänner. inte folket i borås, utan mina vänner. jag trivs för att jag är född och uppvuxen här och aldrig bott på någon annan plats i hela världen. jag trivs här för att jag känner mig trygg.

men jag hoppas att en dag känner jag precis som dig, "borås är sista hållplatsen innan döden". man saknar alla vänner och familj, men inte staden, inte folket som gjorde att du faktiskt ville flytta, utan för att det är hemma. om jag skulle ta klivet ut i verkligheten och våga skulle jag nog inte fara hem till tryggheten igen utan jag skulle flytta långt bort till landet ingenstans (andra stjärnan till höger) och skaffa mig ett nytt hem, som inte var som mitt gamla hem som jag alltid skulle sakna, utan mitt hem kanske vårt hem (jag säger detta med all den romantik som finns inom mig - hum). men nu sitter jag här i mitt familjehem och ska till helgen flytta till mitt nya (även gamla) familjehem, för en tid framåt. till jag tar klivet och känner precis som dig.

Lära blekansikte allt om röd man
(varför han fråga hur?)

JN

Kommentarer
Postat av: aiina

"Borås är sista hållplatsen innan döden" citat Henke via Petro via Sibbe. Haha.

2008-11-27 @ 14:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0