breath in breath out

min tanke inatt var att skriva ett inlägg om självdestruktivitet. men jag struntar i det för jag kan aldrig få ner mina tanker i text och därför hjälper det mig inget och kommer bara se kladdigt ut. för precis som alla lärare alltid sagt till mig så kan jag inte skriva. eller skriva kan jag kanske, men inte få ner mina tankar på papper. det betyder alltså att dom tror att jag tänker mer än vad jag skriver i mina uppsatser. att jag skulle kunna ha en längre diskussion. jag tvivlar på det.

fast för att återkomma kort till det jag tänkte skrivit om inatt så tror jag att jag skadar mig själv mer än vad jag tror. jag tor inte heller att jag är ensam om det. jag har insett att det är löjligt men på något sätt tycker jag det är "skönt" att vara sur/ledsen/arg. därför beter jag mig ibland illa, med det här menar jag inte att jag inte ångrar mig, men jag kanske försöker göra mig själv mer illa än någon annan. jag gråter när jag tittar på tv, sen är det ganska sällan, ja, på fyllan med men det är bara för att då släpps alla mina hämningar. jag har svårt att vara seriös när jag behöver det. jag förklarar hellre saker med handling än ord. därför sårar jag mer också. men även motsatt. så ser jag på mig själv, och jag tror inte det stämmer alls. men jag inser mer och mer min självdestruktivitet. jag tänker för lite också. men tro mig, det är för att jag inte orkar. jag lever inte i en värld med my little ponny egentligen, det är bara nu. det är lättast så. jag vill inte krångla till det för mig.

jag ska till pappa idag, han ligger ute i fristad. men han trivs.

mat kearney - breath in breath out

i don't love me
xoxo johanna

Kommentarer
Postat av: mia

sånt tänkande är bra hanna. det är bra att lära känna sig själv, även om det inte betyder att man kan ändra på sig med en gång är det ändå ett steg på vägen.

fortsätt så :)



tack för igår förresten, det var trevligt :)

2008-10-10 @ 23:54:37
Postat av: c

du får inte ta bort detta inlägget för du hjälper mig med vad låten heter hela tiden då mitt minne är kasst. :)

2008-12-05 @ 14:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0