fotbad

det får nog bli min nya grej. jag behöver det! mina fötter har gåtts sönder i sommar, tunna tygskor är snyggt men slitsamt. nu haltar jag när jag inte har skor på mig. kalasbra.

dagen på jobbet gick fint och helt plötsligt slog det mig. jag ska börja (läs; igen) ta körlektioner nästa vecka, faktiskt på måndag redan. ångesten över det kommer krypandes. tänk om det regnar (= vindrutetorkare, vart sitter de?!), om det är halt eller om det är mörkt. en liten (läs; i ålder inte i omkrets) flicka som jag själv, bilskoleläraren räknas inte, själv ute på de stora vägarna och minsann, hon ska ta tio lektioner på tre veckor. så akta er, nu är det inte bara torsdagar och lördagar som är farliga längre, utan ALLA dagar. jag kommer krocka. förr eller senare. sen har jag inte alltid huvudet på skaft vilket också kan kännetecknas som farligt om man heter som jag.
   nu gott folk ska jag sova, ikväll blir det förhoppningsvis lite tidigare, för jag ska vara den arbetsmyra jag kan imorgon igen och jobba på mitt kära gruppboende. jag har bjudit in boende och personal nobelmiddagen då jag tar nobelpriset förrestsen, så stay strong(jag ska fixa det så snabbt jag kan också för den delen, någon kanske lever då?)!

brumbrum, tut tut!



johanna





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0