meddelande

ja, det pep till i min telefon samtidigt som jag skulle börja skriva, därför blev det den rubriken. mina fötter värker, men jag går ändå. :P

imorgon ska jag lämna blod och hon på blodcentralen blev så glad att jag ringde för dom behövde a+ blod nu (ja, jag utelämnade typ hela min identitet nu). då blir man glad, att känna sig behövd. det är konstigt hur man fungerar som männiksa på det sättet. att känna sig behövd är viktigt. att till höra en grupp är viktigt. inte bara enligt min åsikt utan jag tror helt seriöst att det är så. du måste tillhöra en grupp för att må bra, eller ja, känna dig behövd. det går lite hand i hand. men sedan vilken grupp, kan man tro, spelar inte så stor roll. men guess what?! it does. ju "bättre" grupp man är med i, ju högre status gruppen har som man är med i osv. gör att man själv faktiskt mår bättre. även fast man redan tillhör en grupp där man trivs, eller inte trivs,  vill man alltid högre (mänsklig instikt?). men sedan när du väl är i den gruppen vill man högre upp i rang då jämfört med de andra? handlar det då om pengar, vänner eller musiksmak? om man från början är bottenskrapet eller överklass?

vad händer när man når toppen?
(finns det en topp?)



johanna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Jojjo!

Jag vill börja med att säga att din blogg är JÄTTE bra. Men jag undrar bara vem din asacoola storastyster är?



Tack på förhand!



Pussis!

2008-10-24 @ 13:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0