dreamin

söndag, jag är piggare än någonsin.

jag sitter i sängen, skräddare såklart, med datorn framför mig och drömmer mig bort till stockholm. eller helt enkelt en större stad för att leva ett glam liv utan dess like och kunna förvandla vilken tisdag som helst till fredag. att kunna gå utanför dörren och köpa sushi, eller kunna göra det påvägen hem från shoppingturen. jag funderar på att börja plugga på kth, är det glam att leva ett fattigt studentliv? nja, men då har man i alla fall kommit någonstans med livet och till en större stad. mitt glamiga sex and the city liv är större än sörmarksgatansgruppboende, swing och kollektivet. mina drömmar är större än så och aldrig att jag tänker bli fast i livet här och vardag verkligen blir den tråkiga vardagen som verkar finnas här. med sex and the city liv menar jag inte att jag vill leva singel resten av mitt liv, men jag har lsutat leta och gilla läget i att vara singel, en dag som igår rör mig mer i ryggen än vad man kan tro och jag längtar efter att ha någon faktiskt, men kanske inte här, kasnke inte i borås, kanske inte någon att skapa en vardag tillsammans med här. det finns en och annan söt flicka och pojke i borås också, men det är för farligt. ajg vill inte ta vatten över huvudet genom att inleda något här hemma. jag ska ut och leva mitt glam liv och drömma vidare. jag ska gå ut ta i snön vakna av kylan och drömma vidare!

johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0